Autor |
Wiadomość |
|
Konrad
Champion III
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:29, 01 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki Zaraz wypróbuję moda
EDIT:
No trudny, trudny. Chyba ze czterech kapsuł życia nie mogę zebrać i jednej skrzynki Namęczyłem się nad przejściem tego wodnego czegoś w Mimiga Village które prowadzi do Egg Corridor, a jak już się udało to zginąłem w Corridorze A Tobie to już pewnie się udało dawno to przejść
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Konrad dnia Pon 19:23, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:22, 01 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
W "Jenka`s Nightmare" grałem kiedyś i jest to jeden z fajniejszych modów do CaveStory, jaki powstał. Treść i kod gry ma bardziej zawiły niż oryginalne CaveStory. Co prawda nie dotrwałem do końca tego, modu ale kiedyś na pewno postaram się go przejść do końca (czy też do momentu, w którym został skończony).
W WTF story jeszcze nie grałem, ale spróbuję.
Sam też tworzę od jakiegoś czasu moda (właściwie dwa mody- jeden to tłumaczenie oryginalnego CS na język polski a drugi to mod z "inwencją"), ale aktualnie prace są zawieszone.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konrad
Champion III
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:00, 01 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zapewne dalej doszedłeś niż mi się udało do tej pory
A co do Twoich prac, czemu są zawieszone?
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:13, 02 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Przeszedłem demówkę WTF story. Autor nadał temu modowi tytuł nie od parady, ale i tak się fajnie grało.
W "Jenka`s Nightmare" nie pamiętam gdzie doszedłem, może mam jeszcze gdzieś starego "sejwa" to zobaczę.
A co do prac... sam nie wiem... za dużo marnuję czasu na inne rzeczy, poza tym teraz nie mam już tyle wolnego czasu, co w wakacje.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:39, 21 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ja w Jenka's Nightmare utknałem w Sand Zone, i chyba dalej nie przejdę. Kończę robić moda, niestety po angielsku (bo łatwiej )
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konrad
Champion III
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:26, 21 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Heh, ja też
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:56, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Heh, ale jestem w plecy z pracą...
Kiedy stornka o CS oficjalnie ruszy macie zarezerwowane miejsce na wasze mody... oczywiście, jeśli chcecie...
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:38, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Mój mod nie będzie żadną rewelacją. To będzie tylko trochę zmienione cave story. Na razie przerabiam plantację.
//SolarBlade
Poke94 gratulujemy napisanie pięciotysięcznego postu na naszym forum
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konrad
Champion III
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:06, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Przez swoją wypowiedź "ja też" miałem na myśli że też utknąłem w Sand Zone, nie że kończę moda bo ja modów robić nie umiem i nie chcę mi się
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:25, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nie jestem tego pewien, ale w Sand Zonie chyba jest potrzebny Booster. Chyba będzie trzeba poedytować
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konrad
Champion III
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:32, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Pfu... Teraz się skapnąłem. Nie utknałem w Sand Zone tylko Egg Corridor a i w Grasstown nie mogę jednej rzeczy zrobić. Jest sobie gdzieś tam komputer u góry ale chyba jeszcze go nie odpalałem i nie wiem jak bardzo jest on istotny, czy muszę go włączyć czy nie. A jeszcze w Reservoir jest tam woda na dole a dalej są drzwi, ale nie mogę przejść przez tą wodę bo tam wieje na dole :/
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:10, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Musisz włączyć ten komputer w Grasstownie. Tam chyba był jakiś pojedynek.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:04, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Konrad napisał: Przez swoją wypowiedź "ja też" miałem na myśli że też utknąłem w Sand Zone, nie że kończę moda bo ja modów robić nie umiem i nie chcę mi się |
Aaa... to sorki. Źle zrozumiałem. Ale myślę ze się nauczysz i zrobisz jakiegoś fajnego moda. Jak skończę solucję pisać to napiszę poradnik dotyczący modów.
Poke94 napisał: Nie jestem tego pewien, ale w Sand Zonie chyba jest potrzebny Booster. Chyba będzie trzeba poedytować |
Z tego, co pamiętam to NIE jest potrzebny. Przynajmniej nie za pierwszym razem. Wiem, że trzeba tam coś pokombinować z tymi teleporterami. Nie wiem jak autorowi udało się tak to zagmatwać, ale wiem, że jak się "nakarmiło" bodajże dwa z trzech piesków siedzących przy teleporterach (w odpowiedniej kolejności) i potem wskoczyło się w odpowiedni teleporter to zamiast przenieść się do kolejnego z tych trzech przenosiło się do zupełnie innego miejsca gdzie można było dalej pociągnąć akcję gry. Zdaje mi się, że była też jakaś kombinacja przenosząca gdzieś w sekretne miejsce.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:05, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ok, rozumiem. Właśnie na tych teleportach utknąłem. A autor tego moda chyba wykorzystał stawianie flag i pytania o nie w skryptach (fl+, fl-, flj), ale na pewno ciężko byłoby coś takiego zrobić. Ewentualnie można by było wejść do kodu gry.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poke94 dnia Wto 10:30, 23 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:23, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Szczerze mówiąc do kodu akurat tego poziomu za bardzo jeszcze nie zaglądałem. To z flagami jest dość oczywiste, bo to jest jedno z bodajże trzech dostępnych w CaveStory "zapytań o warunek" (mam na myśli, że skrypt "pyta" się gry czy flaga jest podniesiona i wykonuje jedną z dwóch podanych instrukcji, zależnie od pozycji flagi) oprócz flag jest chyba zapytanie o przedmiot i zapytanie o broń.
Największą sztuką według mnie jest to, że mając cztery teleportery (czy pięć jeśli ten sekretny teleporter faktycznie istnieje) i co za tym idzie cztery flagi, twórca tej gry ułożył dużo bardziej skomplikowany układ zapytań, który "wielokrotnie" pyta o kolejne flagi i potem wykonuje jeden z więcej niż dwóch rozkazów.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:09, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zajrzałem do kodu ale nic mi to nie dało autor użył 6 flag po 2 na każdy teleporter używany. Masakra! Poddałem się po pierwszym teleporterze:)
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:20, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tylko 6 flag? No to i tak zgrabnie to ułożył...
Hej chwila... przecież tam są, (co najmniej) cztery teleportery a nie trzy (6/2=3), prawda? Też zajrzę do kodu tego levelu i zobaczymy czy uda mi się cokolwiek zrozumieć.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:18, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ale przy tych czwartym i piątym nie ma pieska. A chodziło mi o flagi, które zmienia piesek.
A co do edytowania, to się wkurzyłem i zedytowałem, idę dalej, a tam labirynt i to pasujący do nazwy:) jednym słowem, to było coś, jak te pieski. Uznałem, że lepiej zabrać się za swój własny mod i dać sobie spokój z Jenka`s Nightmare:)
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:09, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Poke94 napisał: Ale przy tych czwartym i piątym nie ma pieska. A chodziło mi o flagi, które zmienia piesek. |
Aaaaa, racja o tym nie pomyślałem.
Poke94 napisał: Uznałem, że lepiej zabrać się za swój własny mod i dać sobie spokój z Jenka`s Nightmare:) |
Życzę powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:16, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
W cave story jest chyba blokada skryptów. Jak dodaje więcej elementów, to mieszają się skrypty. Albo nie działają. Eh, chyba najlepiej całkiem przerobić cave story:)
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:50, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A może to wina złego "adresowania" konkretnych "eventów" bo każdy event musi się zaczynać od
Gdzie x'ksy to cyfry i MUSI ich tam być cztery. Choćbyś chciał zapisać event nr "240" to i tak musisz napisać "#0240". No i oczywiście nie należy numerować eventów poniżej wartości bodajże "#0100" bo to są eventy zapisane "odgórnie" dla całe gry (w skrypcie "head") i tak dla przykładu event nr "#0016" to "sejwowanie".
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:09, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ok, to wiem. Zwykle daje eventy ponad 5000. Może to dlatego? Jeśli tak, to mogę naprawić kilka miejsc w moim modzie
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:24, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Hmmm... możliwe, choć byłoby to dość dziwne. Ja zwykle daję eventy od tysiąca w górę.
Post został pochwalony 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Poke94
Captain
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: -) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:02, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedź. Narazie wszystko działa.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SolarBlade
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:45, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Spoko. Z tego, co pamiętam to CaveStory na pewno odwala dziwne sztuczki, jeśli eventy mają np. numer powyżej 9 tysięcy. Możliwe, że jest to wina metody, jaką zapisywane są pliki ze skryptami.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|